Oma "työni" oli pukeutua "änkkäri" pukuun ja kuljeskella ympäri aluetta saattajan kanssa, sekä hauskuuttaa lapsia. Lapset tykkäsivät ja minusta otettiin puku päällä lukuisia valokuvia.
- Kerro pukeutumisestasi. Pukeuduitko tapahtumassa sään, tapahtuman/tilanteen ja ennalta annettujen ohjeiden mukaisesti, mm. oliko sinulla rintanimikyltti, varavaatetta jne. Jos pukeutumisesi oli puutteellista, mikä siihen oli syynä ja mitä tekisit toisin?
- Minulla oli jälleenkerran liian vähän vaatetta päällä, joten tosi kylmähän siellä tuli. Kylmyys yllätti, sillä pakkasta ei juurikaan ollut, mutta aukealla tuuli todella kovaa. Änkkäripuku päällä oli onneksi hieman lämpimämpi. Rintanimikyltti unohtui kotiin, mutta olisi ollut minulla turha, sillä se ei olisi näkynyt puvun alta. Varavaatteita ei ollut. Jos tapahtuma olisi uudestaan, laittaisin toppavaatteet päälle!
- Pääsitkö esivalmistelemaan tehtäväpistettäsi, mitä esivalmisteluita teit?
- Minun ei tarvinnut esivalmistella, sillä minulla ei ollut omaa "pistettä". Kun muut esivalmistelivat, minä autoin tavaroiden "roudaamisen" kanssa.
- Miten otit asiakkaita vastaan, tervehditkö heitä (vaikka he eivät tehtäväpisteellesi olisi tulleetkaan), yrititkö houkutella uusia asiakkaita, kerro miten palvelit asiakkaita yksilöllisesti (esim. lapset, aikuiset jne.), kannustitko asiakkaita, millainen oli elekielesi (hymy, katsekontakti jne.), käytitkö matkapuhelinta (jos käytit, mihin tarkoitukseen/missä tilanteessa)?
- Kun olin itse änkkärihahmon saattajana, tervehdin lapsia ja heidän vanhempiaan, sekä juttelin muutamien kanssa. Lapsia ei tarvinnut houkutella änkkärihahmojen luo, sillä he olivat heti innokkaita. Hymyilin aina asiakkaille ja pyrin luomaan heihin katsekontaktin. Käytin matkapuhelinta valokuvien ottamiseen, en juurikaan muuten.
- Kysyitkö asiakkailta palautetta?
- En, mutta kerroin muutamille, että he voivat täyttää yleisen palautelomakkeen info-pisteen luona.
- Tutustuitko etukäteen fb-sivuille laitettuun materiaaliin, mm. oman tehtäväpisteen vastuut/turvallisuus? Jos et tutustunut, niin miksi et?
- Kyllä, luin ne huolellisesti.
- Olitko aktiivinen, oliko toimintasi asiakkaita arvostavaa/miten asiakkaiden arvostus näkyi toiminnassasi? Jaksoitko olla aktiivinen / asiakaspalveluhenkinen koko tapahtuman ajan?
- Olin aktiivinen ja pyrin arvostamaan asiakkaita, esimerkiksi puhetyylilläni. Olin aktiivinen lähes koko tapahtuman ajan, vaikka väsymys painoikin loppuajasta päälle.
- Miten huolehdit turvallisuudesta?
- Minun ei juurikaan tarvinnut huolehtia siitä. Vaaratilanteita ei sattunut.
- Osallistuitko työpisteesi tai muuhun loppusiivoukseen / mitä teit?
- Minulla ei ollut työpistettä, mutta loppusiivouksen osallistuin esimerkiksi keräämällä alueelta kylttejä pois.
- Millaista oli / miten sujui yhteistyö toimipisteesi muiden työntekijöiden kanssa?
- Hienosti, tulimme hyvin toimeen ja ongelmia ei syntynyt.
- Noudatitko sovittuja työaikoja (esim. ruokatauon suhteen) ja sovitko työpisteesi vastuuhenkilön kanssa, jos jouduit poistumaan paikalta?
- Kyllä.
- Toimitko hyvien käyttäytymistapojen mukaisesti? Miten hyvät käyttäytymistavat näkyivät toiminnassasi?
- Pyrin ainakin. En kiroillut asiakkaiden kuulen ja tervehdin heitä aina.
- Olitko oma-aloitteinen ja aktiivinen? Miten oma-aloitteisuus ja aktiivisuus näkyi toiminnassasi?
- Molempia. En pelännyt kysyä apua ja autoin tarvittaessa muitakin.
- Mitä opit?
Hyvä Emilia. t.Päivi
VastaaPoista